"...is now in a relationship."

Facebooks statusuppdateringar är rätt intressanta i sig. Det har blivit vårt sätt att hävda oss, göra oss själva till individer. Med dessa satusuppdateringar skapar du din egen person. Klicka på huvudsidan och kolla genom alla senaste uppdateringar så forstår du vad jag menar. Och jag erkänner gärna själv att jag också tillhör detta fenomen. Jag sitter framför TVn och slappar framför mitt favorit tv-program, precis som jag gjorde för några år sedan. Skillnaden är att jag nu måste logga in och facebook och skriva i den lilla rutan att jag gör just det. Detta har blivit en del av dagens mediesamhälle.

Men en sak som jag inte kan låta bli att reta mig på är alla dessa "Blabla is now in a relationship med blabla" eller "blabla is now single", och sedan alla dessa grattis-kommenterer eller "5647 people like this". Folk är så snabba med uppdateringen ibland att dom inte ens hinner komma hem från första dejten. Har vi kommit till en tid där att få gå in och byta sin relationsship-status nästan är viktigare än själva förhållandet?

                                                En kyss på torget - dåtidens statusuppdatering?




/  don't kiss and tell.

Kommentarer
Postat av: matilda

sv: haha det är bra det! själv hade jag min "värsta" period i typ 6an så då blev mina vänner hjärntvättade en del haha ;) och pov är sjukt fin låt :D

2009-12-01 @ 15:37:34
URL: http://nastyhabits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0